Eindtoets 2019

Eindtoets resultaten

Afgelopen week is de uitslag van de eindtoets voor onze schoolverlaters bekend gemaakt. We zijn trots om u mede te delen dat Casa op alle onderdelen goed gescoord heeft, vergelijkbaar met het landelijk gemiddeld. Op hogere wiskunde scoort Casa zelfs ver boven landelijk gemiddeld.

In deze toets wordt alleen rekenen en (Nederlandse) taalvaardigheid van kinderen getoetst. We zijn blij dat we in deze basisvaardigheden goed presteren. Maar we zijn ook heel trots op de persoonlijke vaardigheden van onze leerlingen, zoals zelfstandigheid, actieve leerhouding, zelfreflectie, doelen stellen en samen werken. Deze kunnen niet gemeten worden met een toets, maar hebben wel een enorme invloed op het succes van onze leerlingen in het vervolgonderwijs en de toekomst. Ook hebben onze leerlingen door ons breed onderwijsaanbod een grote algemene kennis. Tot slot wil ik benadrukken dat het voor ons belangrijk is dat onze kinderen in hun kracht staan en weten dat zij de wereldburger van de toekomst zijn.

Schoolrapport 2019

IEP Eindtoets in het nieuws

Zoals u wellicht in de media heeft gehoord, is er bij o.a. de IEP Eindtoets een fout opgetreden waardoor er onjuiste adviezen door IEP zijn gegeven.

Gelukkig betreft het bij ons slechts twee kinderen en heeft het geen invloed op het schooladvies zelf. De kinderen die het betreft en hun ouders zijn inmiddels persoonlijk geïnformeerd.