Groep 8 Schoolverlaters 2018

2018 is voor Casa een belangrijk jaar in termen van standaard Nederlandse onderwijscyclus. Dit was het eerste jaar dat de schoolverlaters (groep 8 kinderen) een volledige (Nederlandse) onderwijscyclus op Casa doorlopen hebben!

Kinderen op Nederlandse basisscholen beginnen op 4-jarige leeftijd in de eerste klas en gaan door tot de achtste klas, waarna ze doorstromen naar de middelbare school van hun keuze. In het geval van Casa beginnen onze kinderen op 3-jarige leeftijd, maar toen we in 2011 onze deuren openden, mochten we kinderen van alle leeftijden verwelkomen om bij Casa te beginnen. Veel van onze kinderen zijn dan ook op 4 jarige leeftijd begonnen.

Dit jaar ronden vijftien kinderen hun tijd op Casa af, van wie er vier vanaf de allereerste dag in Casa waren! Twintig procent gaan van Casa met een vmbo advies en tachtig procent met een havo, vwo of gemengd advies.

Achetgron informatie over het voortgezet onderwijs:
VWO-scholen bereiden hun leerlingen voor op het volgen van theoretische en filosofische studies aan de universiteit. HAVO-scholen bereiden hun leerlingen voor op het hoger beroeps onderwijs. En VMBO-scholen bereiden de leerlingen voor op het middelbaar beroepsonderwijs. Er zijn ook scholen die meerdere niveaus bieden waardoor het makkelijker is voor leerlingen om op basis van hun resultaten hun niveau te wijzigen.

Dit jaar was het eindproject van onze schoolverlaters de uitvoering van de musical “The Lion King”. Ze deden fenomenaal werk en maakten hun familie en vrienden erg trots.

Vandaag is het hun laatste dag in Casa. Na een afscheidslunch zullen ze voor de laatste keer onze deuren passeren.

Wij wensen hen het allerbeste toe bij het voortzetten van hun schoolloopbaan!