Beleids documenten en Rapporten

Deze pagina bevat informatie over Casa's beleid en regelgeving, schoolinspectierapporten en andere relevante documenten.

Schoolhandboek

Het handboek bevat nuttige informatie over Casa. Het stelt u als ouder in staat om te zien wat u van Casa en haar docenten kunt verwachten en wat zij uw kind kunnen bieden. Het handboek informeert de ouders en leerlingen ook over wat Casa (en haar docenten en personeel) van hen verwacht.

Dit document is verplicht voor scholen en wordt jaarlijks bijgewerkt.

Beleid voor gezondheid en veiligheid

Wat zijn de doelen van Casa en hoe willen we deze bereiken? Ons beleid bevat richtlijnen en processen om ons te helpen een veilige en rustige omgeving voor de kinderen te creëren en te behouden. Dit is buitengewoon belangrijk voor hun toekomstige groei en ontwikkeling.
Dit document is verplicht voor kinderopvang voor kinderen van 3 jaar en buitenschoolse opvang en wordt jaarlijks bijgewerkt.

De klachtenprocedure van Casa stelt zowel de ouders als het personeel van Casa in staat om effectief te bemiddelen en geschillen of problemen tijdig op te lossen. De procedure wordt onderhouden door het management van Casa.

Hoewel de medewerkers van Casa hun uiterste best doen om u en uw kinderen de aandacht en zorg te geven die u verdient, is het mogelijk dat er geschillen ontstaan. Altijd als mensen samenwerken, kunnen er spanningen en meningsverschillen ontstaan. Dit kan gebeuren tussen leerlingen en ouders en leerkrachten en schoolpersoneel, in talloze combinaties. Als u niet tevreden bent met, of vragen hebt over bepaalde docenten, het beleid van de Casa school of gebeurtenissen, neem dan de tijd om ons hiervan op de hoogte te stellen. Dit geeft de medewerkers van Casa de mogelijkheid om samen met u tot een oplossing of compromis te komen. 

Mocht u een klacht willen indienen, neem dan contact op met de directie van Casa School - Tessa Wessels. U kunt uw vragen of klachten ook richten aan Marloes Houkes of Jeanet Bossche, de aangewezen contactpersonen van Casa School voor geschillen.

Wij geloven er sterk in dat de verschillende partijen in een geschil tot een oplossing of compromis kunnen komen, vooral als het meningsverschil betrekking heeft op het gedrag van een individu. In het onwaarschijnlijke en ongelukkige geval dat er geen compromis of oplossing is bereikt, of als u niet tevreden bent met de voorgestelde actie, is het mogelijk om een formele klacht in te dienen.

Dit kan via een mondelinge melding vergezeld van een schriftelijke klacht rechtstreeks aan het managementteam van Casa, of via een schriftelijke klacht aan de Raad van Bestuur van Casa. In de volgende bijlage vindt u de klachtenprocedure van Casa.

Casa Tweetalige Montessorischool

Casa Tweetalige Montessorischool is aangesloten bij de onafhankelijke Klachtencommissie VBS. Heeft u een klacht over Casa School en is uw kind vier jaar of ouder, dan kunt u uw klacht richten aan:

Landelijke Klachtencommissie voor het algemeen bijzonder onderwijs
Postbus 95572
2509 CN Den Haag

Officieel secretariaat:
Mevrouw D.H.C. Deen-Peeters
Tel. 070-331 52 44
E-mail: lkc@vbs.nl

Casa Kinderopvang

Casa Daycare is aangesloten bij De Geschillencommissie. U kunt bij deze commissie terecht als de gebeurtenis die u wilt aanvechten tussen 14.00 en 18.00 uur heeft plaatsgevonden of als uw kind drie jaar is. Kijk op de website voor meer informatie

Casa publiceert jaarlijks een verslag over klachten en de afhandeling ervan. Eerdere rapporten zijn beschikbaar op aanvraag.

nl_NL_formalDutch