Touwtrekken

Casa Tweetalige Montessorischool

Education for life

Continu leertraject

Kinderen kunnen starten op hun eerste en op Casa blijven tot en met hun 12e.

Casa Moestuin
Touwtrekken
next arrow

Ziet u het al voor u? Een tweetalige montessori basisschool waarin onze begeleiders uw kind(eren) aanmoedigen de wereld om hen heen te verkennen, hun horizon en kennis te verbreden en om talenten te ontwikkelen. Zo’n plek is Casa Pijnacker, die haar succes de afgelopen 10 jaar ruimschoots heeft bewezen.

In 2023 willen we in Lansingerland een tweede vestiging openen. Interessant voor uw kind(eren)?
In 2023 kan Casa Lansingerland werkelijkheid worden! De voorbereidingen zijn al in volle gang en er is enthousiasme en motivatie genoeg. Woont u in Berkel en Rodenrijs (of omgeving) en zoekt u een basisschool waar uw kind gekoesterd wordt, vrij is om op eigen tempo te werken – een leerplek waar hij of zij graag is?

Maak het mogelijk en zet vandaag uw handtekening
Met voldoende steun kunnen we van start. Dit betekent concreet: 130 ouderverklaringen (handtekeningen) vóór 15 oktober 2021. Lijkt Casa Lansingerland u de perfecte plek voor uw zoon of dochter? Zet dan uw handtekening vandaag nog! Met deze verklaring schrijft u zich níet in voor de school, maar geeft u aan dat u het initiatief ondersteunt. Zo ziet uw gemeente dat er voldoende steun is voor een school als Casa.

Aantal handtekeningen
We hebben in totaal 127 handtekeningen nodig om te mogen starten met Casa Lansingerland.

We hebben genoeg handtekeningen behaald!
Dank voor al jullie steun.

We hebben nu 132 handtekeningen!

Wie mag er tekenen?
De handtekeningenactie is bestemd voor ouders met kinderen (die op 1 november 2021) 2, 3 of 4 jaar oud zijn. En die woonachtig zijn in een straal van 5 kilometer om Lansingerland. Dit betekent van Delfgauw tot Rotterdam. Kijk hier of uw postcode in dit gebied valt.

Tip: Houd uw DigiD gegevens en het burgerservicenummer van uw kind(eren) bij de hand!

Over Casa Pijnacker
Onze missie is: ‘Door het kind naar een betere wereld – Education for Life’. Tien jaar geleden begonnen we met het integraal kindcentrum: Casa Pijnacker. De opzet van Casa Lansingerland is hetzelfde als Casa Pijnacker. De explosieve groei van locatie Pijnacker en de lange wachtlijst wijzen erop dat deze leeromgeving past bij de huidige tijdgeest. Onze visie op het basisonderwijs sluit aan bij de huidige tijdgeest en wat de leerling en samenleving nodig heeft: eigentijds onderwijs, met oog voor natuur, duurzaamheid en goed burgerschap.

Wilt u meer weten? Lees dan verder op www.casaschool.nl en blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief.

6 Pijlers van Casa

1. Internationale (AMI) Montessori

Internationale Montessori

In een omgeving die op de behoeften van het kind in de verschillende ontwikkelingsstadia is afgestemd, wordt de natuurlijke liefde van kinderen voor leren en het belang van leren in hun eigen tempo erkend.

2. Tweetalig Onderwijs

Tweetalig Programma

We willen dat kinderen wereldburgers worden. De Engelse taal speelt hierin een belangrijke rol.

3. Flexibele Onderwijstijd

Flexibele onderwijstijd

Casa is 50 weken van 8.00u tot 18.00u geopend en biedt kinderen een leeromgeving waarbij kinderopvang en onderwijs volledig zijn geïntegreerd.

4. Natuur, Wetenschap
en Technologie als leraar

Natuur onderwijs

Door het ervaren van de natuur stimuleren we ontdekkend en onderzoekend leren. Tevens leren kinderen hierdoor dat zij onderdeel zijn van een groter geheel.

5. Voeding en Voedselbereiding

Voeding en voedselbereiding

Kinderen zijn van jongs af aan dagelijks betrokken bij alle aspecten van voeding. Op Casa wordt samen met de kinderen gezond, vegetarisch en overwegend biologisch eten en drinken bereid en gegeten.

6. Continue Leertraject

Continu leertraject

Op Casa volgen kinderen een leertraject van 0 tot 12 jaar. Op dit moment zijn we bezig met het oprichten van een middelbare school: onze droom is een doorlopende leerlijn van 0-18 jaar. Casa College zal hopelijk openen in 2023 en is uiteraard ook toegankelijk voor leerlingen uit Lansingerland.