Voeding en voedselbereiding

Bij Casa is het eten en drinken onderdeel van het onderwijsprogramma. Kinderen hoeven nooit eten of drinken mee naar school te nemen.

Op Casa wordt dagelijks samen met de kinderen gezond, vegetarisch en overwegend biologisch eten en drinken bereid en gegeten. In de ochtend maken de kinderen met elkaar een gezonde snack. We hebben hiervoor een speciale tafel waar kinderen samen of alleen een rustmoment hebben. Iedere middag eten de kinderen een vers bereide lunch. Voor de jongere kinderen wordt gekookt en vanaf de middenbouw koken kinderen onder begeleiding van een kok voor hun eigen groep of bouw. Wij geloven dat door kinderen vroeg in aanraking te laten komen met gezonde voeding en ze te leren waar voeding vandaan komt, zij de waarde van gezond eten ontdekken. Daarnaast ontwikkelen kinderen tijdens het koken hun motorische, sociale, lees- en rekenvaardigheden.

Voor uitgebreidere informatie over onze aanpak wat betreft voeding en voedseleducatie verwijzen wij u door naar bijgaand voedingsbeleid.

Voedingsbeleid 2020

Weekmenu

Casa biedt een wisselend weekmenu met een aantal vaste elementen. Het actuele weekmenu met de gerechten vindt u in Parro.

In 2014 is onderzoek gedaan naar het voedingsbeleid van Casa, door de Haagse Hoogeschool. Het rapport vindt u hier. Uitgebreide informatie over eten en drinken op Casa vindt u tevens in de Schoolgids.

Ouderbijdrage

Het eten en drinken bij Casa wordt gefinancierd vanuit de vrijwillige ouderbijdrage. Meer informatie hierover vindt u onder 'Tarieven'.