Natuur, wetenschap en technologie als leraar

Casa biedt dagelijks mogelijkheden voor nauwe interactie met de natuur, techniek en het milieu.

Casa heeft een uitgebreid natuur curriculum: kinderen werken zoveel mogelijk in en met de natuur.
Dr. Maria Montessori geloofde dat de natuur de belangrijkste leerplaats voor kinderen was. We bieden kinderen de mogelijkheid om de natuur te ervaren, er hun plaats in te vinden en om te leren de natuur te respecteren.
Casa zorgt ervoor dat de kinderen voortdurend in contact zijn met de natuurlijke omgeving. Er zijn veel activiteiten die plaatsvinden in de natuur, zoals tuinieren, bezoeken aan boerderijen en wandelingen in het bos of op het strand.
Casa biedt ook buitenactiviteiten, zoals tuinieren, timmeren, fietsen en de zorg voor de (huis)dieren op de Casa-locaties. Al deze activiteiten staan onder direct toezicht van de Casa-schoolmedewerkers.