Activiteiten

Bij Casa betekent het feit dat de klaslokalen en werkperiodes de hele dag beschikbaar zijn, dat de kinderen de mogelijkheid hebben om de hele dag activiteiten bij te wonen. Als zodanig zijn veel van onze activiteiten vrij beschikbaar voor de kinderen. Ook bieden wij een paar activiteiten waarvoor ze zich moeten aanmelden.

Onderbouw

In het onderbouw zijn de meeste activiteiten vrij te kiezen. Onze eigen medewerkers verzorgen deze activiteiten tijdens de werkperiodes. De activiteiten zijn alleen niet beschikbaar als de medewerkers nodig zijn om voor zieken in te vallen.

Deze activiteiten omvatten:
Buitenwerk
Gym
Muziek

Middenbouw

In de middenbouw zijn er een aantal algemene activiteiten voor de kinderen om uit te kiezen.

Buitenwerk:
De kinderen hebben verschillende keuzemogelijkheden binnen het buitenwerk, zoals tuinieren, bouwen of experimenteren.  Kinderen kunnen aan de slag gaan met hun eigen ideeën of zich laten inspireren door andere kinderen, de materialen of de buitenwerk gids.

Koken:
Elk kind krijgt de kans om te helpen met koken voor de klas (omvat ook het opruimen). Deze momenten worden op voorhand gepland zodat niemand zijn kans mist. De kinderen werken rechtstreeks samen met een begeleider die uitlegt welk gerecht ze gaan koken en welke stappen ze moeten volgen. Ze worden begeleid tijdens het koken en zo nodig geholpen.

Gym:
Elke groep heeft  1 á 2 geplande gymnastiektijd(en) per week. Ouders krijgen een roulatieschema voor de gym.  Kinderen moeten hun gymtassen meenemen naar school op de desbetreffende dagen en als de gym vroeg op de dag plaatsvindt, moeten ze direct aan de overkant van de straat van Casa worden afgezet bij de gymzaal.

Naast algemene activiteiten zijn er extra activiteiten waarvoor de kinderen zich desgewenst kunnen aanmelden.

Judo:
Voor kinderen die op donderdag de naschoolse opvang hebben, is er een optie om zich bij Judo aan te sluiten. Deze groepen zijn over het algemeen vol, dus inschrijven bij de klassenbegeleider is verplicht. Als ze zich bij de groep kunnen aansluiten, moet je een Judopak kopen bij het SportInstituut.

Atelier:
Op  donderdagmiddag is er ook de mogelijkheid om voor kunst te kiezen bij onze vaste begeleidster. Kinderen kunnen ervoor kiezen om deel te nemen in kleine groepen.

Muziek:
Op dinsdag en woensdag kunnen de kinderen deelnemen aan de groepslessen. Deze zijn gericht op zingen, ritme en samen spelen. Kinderen hebben de mogelijkheid om hun eigen liederen te schrijven en uit te voeren. Een deel van de lessen sluit aan bij het Kosmische Thema.

Digilessen:
Op dinsdag leren kun je naar digilessen, waar je leert over programmeren, robotica en internet.

Bovenbouw

In de bovenbouw bieden wij  een breed scala aan activiteiten. Onze eigen werknemers verzorgen de meeste van deze activiteiten tijdens de werkperiodes. Sommige activiteiten zijn wekelijks beschikbaar voor alle kinderen, sommige zijn beschikbaar op basis van dagelijkse inschrijvingen en voor sommige activiteiten schrijven kinderen zich voor een langere periode in.

Deze activiteiten omvatten:
Wetenschapscentrum
Gym
Lessen digitale kennis
Koken
Muziek
Drama

Algemeen

Casa biedt ook ruimte aan muziekdocenten, zodat kinderen op school individuele muzieklessen kunnen volgen.

Deze muzieklessen moeten rechtstreeks met de muziekdocenten zelf geregeld worden en er zijn extra kosten aan verbonden. Casa stelt enkel de ruimte ter beschikking.

Op dit moment hebben we leraren voor:
Viool - Manon van de Kempe (manonvandekempe@hotmail.com)
Klassieke gitaar - Yiannis Giagourtas (info@yiannisguitar.com)
Akoestische gitaar - Misha Nuis (misha@casaschool.nl)
Piano, cello en blokfluit - Anna-Sophia Hummel (anna-sophia@casaschool.nl)